Celebrul caz „Retezat 1991”: luminile misterioase şi halucinante din Munţii Retezat, care au fost văzute de 7 martori

În noaptea de 13 spre 14 august 1991, a avut loc o catastrofă aviatică în Munții Retezat: un aparat de zbor IL-18, cu 6 persoane la bord, s-a prăbușit în timp ce zbura spre Timișoara. Nu au fost supraviețuitori. Oficialii au declarat că tragicul accident ș-ar fi datorat unei furtuni puternice. Dar, potrivit specialiștilor de la Institutul de Meteorologie și Hidrologie, în noaptea aceea nu s-au înregistrat fenomene atmosferice deosebite în zonă – nici ploi torențiale şi nici intensificări notabile ale vântului.
Nici ipoteza aprinderii unui motor, susţinută de un martor ocular al prăbușirii, nu a fost validată. S-a mai spus că ar fi fost vorba de o eroare fatală de pilotaj, deşi echipajul era alcătuit din oameni cu mare experiență de zbor.
Însă, un alt eveniment avut loc cu câteva zile înainte de accidentul avion, aproximativ în acelaşi loc, ridică mari semne de întrebare. Astfel, ziarul „Zori noi” din Petroşani, publica înainte de 13 august 1991 faptul că în noaptea de 4 august 1994, 2 salvamontişti din Retezat (Domokos Martin și George Resiga), oameni integri şi cu picioarele pe pământ, împreună cu 5 turişti, au fost martorii unui fenomen ieşit din comun: au văzut un OZN imens, strălucitor, care îşi schimba forma şi coloritul, în zona Curmăturii Bucurei. O stranie coincidență – pentru că tot evenimentul a avut locla doar 2 km de tragicul accident aviatic din 13/14 august!
Cercetătorul Ion Hobana descrie tot evenimentul din noaptea de 4 august 1991. Aşadar, Domokos Martin și George Resiga (cei 2 salvamontişti) – însoțeau un grup de 5 turiști pe drumul de la cabana Pietrele la baza Salvamont de lângă lacul Bucura. Cerul era senin. Un grup de 4 turiști, printre care 2 fete, o luase înainte cu aproape 1 km. Pe la ora 22:45, acest grup a văzut o lumină care se deplasa rapid. Crezând că e vorba despre un turist rătăcit, cei patru au început să strige și să-și agite lanternele aprinse. Viteza luminii a crescut, iar mersul ei, până atunci liniar, a început să se desfășoare în zigzag. Fetele s-au speriat. Grupurile s-au reunit și cei 7 drumeți au observat cum lumina, de culoare roșie, se apropie până la câteva zeci de metri, staționează și se întoarce spre Valea Rea, de unde venise.
Reluându-și urcușul, au văzut, spre aceeași Vale Rea, o lumină de un alb intens. Apoi o a treia, de un albastru pal. După câteva minute, au ajuns pe Curmătura Bucurei. De acolo n-au mai văzut lumini izolate, ci o multitudine de puncte luminoase verzi, albastre, turcoaz – aceasta era culoarea dominantă – dar și galben-roșietice și roz. Ele au luat forma unui ovoid; apoi, ovoidul s-a transformat într-un cilindru cu conturul bine definit, acesta într-un paralelipiped cu toate laturile luminate, apoi într-o… inimă uriașă. În ultimul stadiu al observației, luminile s-au înmulțit, alcătuind ceva care semăna cu un oraș. Era impresia că te aflai într-un avion, zburând noaptea la mică înălțime, deasupra unei așezări luminate feeric, cu bulevarde şi străzi. Cu ajutorul unui binoclu puternic, martorii au observat că fiecare lumină avea forma unui disc, cu un hublou fosforescent. Câte lumini, atâtea hublouri!
La un moment dat, luminile au început să urce, dispărând în înălţimi. Interesant că după aceea, toată zona a fost învăluită într-o ceață deasă, prin care nu se vedea nici la câțiva metri în jur. De unde a apărut această ceaţă misterioasă?
Cei 7 martori au făcut o farsă sau avut o halucinație? Greu de spus, mai ales că erau oameni serioşi. În plus, pe 5 august 1991, deci a doua zi, postul de radio România Actualități a transmis vestea că un OZN a fost observat deasupra Dunării, la Porțile de Fier. Deci, nu departe de Munţii Retezat.
Revenind la incidentul aviatic din 13/14 august 1991 din Munţii Retezat… are el vreo legătură cu luminiţele misterioase observate în noaptea de 4 august 1991, în acelaşi loc? Este posibil ca prăbuşirea avionului IL-18, la 9 zile după aventura montană şi la 2 kilometri de locul desfăşurării acesteia, să se fi datorat unor puternice perturbaţi electromagnetice, care au făcut ca aparatura de bord să devină inutilizabilă?
ATENTIE! Intrucat nu toate sursele sunt de incredere si, uneori, este foarte greu pentru a fi verificate, unele articole de pe site-ul lovendal.ro trebuie sa fie luate cu precautie. Site-ul acesta nu pretinde ca toate articolele sunt 100% reale, scopul fiind acela de a prezenta mai multe puncte de vedere si opinii asupra unui anumit subiect (chiar daca acestea par a fi contradictorii). Asadar, erorile si ambiguitatile nu pot fi excluse complet. Prin urmare, nu ne asumam nicio responsabilitate pentru actualitatea, acuratetea, caracterul complet sau calitatea informatiilor furnizate. Utilizatorii folosesc continutul acestui site pe propriul risc.

Author: admin
Administrator site omenirea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *