Încă o enigmă din pictura „Mona Lisa” de Leonardo da Vinci: podul din fundal

Un orășel din Toscana se mândreşte cu faptul că podul pictat pe fundalul celui mai faimos portret din lume – Mona Lisa a lui Leonardo da Vinci – îi aparține. Istoricul italian Silvano Vinceti nu are nicio îndoială că podul Romito di Laterina din provincia Arezzo este modelul pe care Leonardo l-a pictat în peisajul rural din spatele enigmaticei Mona Lisa, ceea ce ar pune capăt unui mister care a alimentat nenumărate dispute de-a lungul anilor.
Leonardo a pictat Mona Lisa în Florența la începutul secolului al XVI-lea, iar teoriile din trecut au identificat podul ca fiind Ponte Buriano, aproape de Laterina, precum și Ponte Bobbio din orașul Piacenza, din nordul Italiei. Folosind documente istorice și imagini cu drone și făcând comparații între pictura și fotografiile din zonă, Vinceti a spus că este vorba de fapt de „podul etrusco-roman Romito”.
Cel mai grăitor detaliu este numărul de arcade: podul din pictura lui Leonardo avea patru arcade, la fel ca și Romito. Ponte Buriano, pe de altă parte, are șase arcade, în timp ce Ponte Bobbio are mai mult de șase. În ziua de azi un singur arc al podului Romito a mai supravieţuit.
Documentele aparținând familiei Medici, care au fost găsite în arhivele de stat din Florența, au arătat că între 1501 și 1503 podul a fost un pod foarte aglomerat şi funcțional. Cercetătorul a spus că tocmai în acel moment Leonardo se afla în zona Val d’Arno, mai întâi în slujba lui Cesare Borgia, un cardinal din cea mai cunoscută familie nobiliară din Italia Renașterii, și apoi pentru Piero Soderini, un om de stat al Republica Florența.
Podul oferea în acea perioadă o scurtătură care reducea călătoria dintre Arezzo, Fiesole și Florența cu câteva ore. Vinceti a măsurat lățimea dintre malurile râului și, folosind dimensiunea arcului rămas, a stabilit că patru arcade de aceeași dimensiune se potriveau perfect pe întindere. „Forma distinctivă a râului Arno de-a lungul acelei porțiuni de teritoriu corespunde cu ceea ce Leonardo a portretizat în peisajul descris în faimoasa pictură”, a spus cercetătorul. Vinceti a mai găsit documente care atestă că Leonardo locuia adesea la Fiesole la acea vreme, având un unchi care era preot.

Sursa (traducerea şi adaptarea proprie): The Guardian
ATENTIE! Intrucat nu toate sursele sunt de incredere si, uneori, este foarte greu pentru a fi verificate, unele articole de pe site-ul lovendal.ro trebuie sa fie luate cu precautie. Site-ul acesta nu pretinde ca toate articolele sunt 100% reale, scopul fiind acela de a prezenta mai multe puncte de vedere si opinii asupra unui anumit subiect (chiar daca acestea par a fi contradictorii). Asadar, erorile si ambiguitatile nu pot fi excluse complet. Prin urmare, nu ne asumam nicio responsabilitate pentru actualitatea, acuratetea, caracterul complet sau calitatea informatiilor furnizate. Utilizatorii folosesc continutul acestui site pe propriul risc.

Author: admin
Administrator site omenirea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *