Singurul loc din Romania care ar rezista unui atac nuclear | NASA l-a studiat Omenirea.Ro

In1986, Nicolae Ceausescu ordona inceprea investigatiilor geologice in zona 2 Mai – Vama Veche in vederea construirii unei termocentrale uriase. Se zice ca dictatorul ar fi indicat locul chiar din elicopter. Locul indicat era o zona carstica dominata de movile (localnicii numeau movile , ridicatourile de pamant). „Am forat un put ca sa gasesc pestera. Am avut putin noroc, pentru ca am nimerit chiar in galerie, la 20 de metri adincime. Am vazut pe peretii incaperii misunind paianjeni, scorpioni, miriapozi si alte vietuitoare. Biologii de la Institutul de Speologie au determinat fauna, au zis ca sint nemaiintilnite in lume: o specie noua de paianjen, singurul scorpion de apa dulce cunoscut, nu stiu ce lipitoare-minune si prima lipitoare cavernicola din lume”, isi aminteste Cristian Lascu, reputat geolog si redactor-sef la revista „National Geographic Romania“. Proiectul de constructie a termocentralei a fost abandona, din fericire.

In 1996 , pestera este luata in vizorul NASA care impreuna cu cercetatorii romani lucreaza la pestera, interresul fiind maxim , asemanarea cu fosele vulcanice de pe MArte fiind evidenta. Odata lucrarile terminate cercetatorii romani au fost „furati” de NASA 🙂

Potentialul stiintific al pesterii nu este epuizat. nimic semnificativ nu se mai petrece la Movile, inclusiv pentru ca putinii bani alocati cercetarii nu sint directionati catre prioritati reale. Laboratorul in care au lucrat cercetatorii romani este in pericol de a fi evacuat din cauza datoriilor fata de stat – Cristian Lascu

Poti sustine canalul Stellarium aici printr-o donatie.
In felul acesta materialele vor fi din ce in ce mai des postate si mai calitative. Multumesc!

🔴Hai in comunitatea de Membri – Stellarium Exclusive – pentru clipuri exclusive si explicite