Imagine: generată de Microsoft Designer
Franţa, 1901. Este pus în vânzare primul automobil „Mercedes” și, bineînțeles, controversatele istorioare referitoare la geneza numelui său. Una dintre acestea pare să fi câștigat competiția autenticității. Se spune că Emil Jelinek, care era reprezentantul firmei Daimler pentru Coasta de Azur, în Franța, dădea o mare importanță, inclusiv publicitară, competiției Nisa-Salon-Nisa și se gândea să pregătească pentru aceasta un automobil Daimler perfecționat față de tipul Phoenix de 23 cai putere, care se afla în producție de serie.
Cum Daimler era foarte bolnav, Jellinek se sfătui cu Maybach, mâna dreaptă și prietenul patronului. Întreprinzătorul și inteligentul Maybach se declară de acord și pregăti o variantă perfecționată a tipului Daimler-Phoenix, motorul având o putere de 35 cai. Ce nume să-i dea?
Jellinek sugera ideea ca noul automobil să poarte numele fiicei sale, Mercedes Jellinek, a cărei frumusețe era faimoasă pe toată coasta. Ca să-și susțină propunerea, se oferi să cumpere 36 mașini din noul model, dar Maybach ezita: Daimler era pe moarte și n-ar fi fost oportun ca, într-un asemenea moment, să schimbe numele automobilului.
Moartea lui Daimler rezolvă problema: noul autoturism fu botezat „Mercedes„ și ieși învingător în cursa Nisa-Salon-Nisa.