Cel mai mare accident feroviar din România a avut loc în anul 1917 la Ciurea (în apropiere de Iaşi), bilanţul fiind peste 1.000 de victime (un adevărat masacru). Al doilea accident feroviar ca şi gravitate, petrecut în România, a avut loc pe 7 octombrie 1968, fiind cunoscut ca şi „Accidentul feroviar de la Bucerdea”, din judeţul Alba. Atunci, s-au ciocnit două trenuri, pe calea ferată Teiuș–Brașov, între stațiile Cistei și Crăciunel, având drept consecință 22 de morți şi 72 de răniți grav.
Trenul personal 3340, care se afla garat în stația Bucerdea, (era plin de navetiști, elevi și muncitori), ar fi trebuit să aștepte trecerea acceleratului 340, care venea din sens opus, de la Blaj. Impiegatul de mișcare din stația Bucerdea, Teodor Petrișor, nu i-a transmis mecanicului aflat în personal dispoziția de modificare a graficului de mers, venită de la Blaj. Astfel, cele două trenuri au primit în același timp liber pentru plecare urmând să circule pe aceeași linie. Astfel, a rezultat accidentul tragic. În momentul impactului, trenul accelerat avea 80 de km/h, iar personalul 60 km/h. Cei mai mulți morți au fost din trenul personal.
Ca vinovaţi, au fost găsiţi doi oameni: impiegatul Teodor Petrișor și acarul Alexandru Cristea. Pentru a da o lecţie tuturor, autorităţile comuniste au hotărât ca procesul celor doi să aibă loc în incinta gării din Teiuș, acesta fiind filmat şi de către Televiziunea Română (TVR).
Tribunalul Alba a hotărât, după doar 2 zile, pedeapsa cu moartea și confiscarea averii pentru Petrișor Teodor și 20 de ani de muncă silnică pentru Alexandru Cristea și confiscarea averii. În cele din urmă, pedeapsa cu moartea primită de impiegatul Teodor Petrișor i-a fost comutată la închisoare pe viaţă de către Nicolae Ceaușescu. În final, Teodor Petrișor a executat doar 18 ani de închisoare. Acarul Cristea a făcut doar 10 ani de închisoare.