Miliardari Bill Gates și Jeff Bezos promovează acum o nouă carne falsă, pe care să o mâncăm cu toții, şi care folosesc ciupercile ca ingredient principal. Nature’s Fynd, cu sediul în Chicago, a strâns o sumă enormă – 158 milioane dolari – din fondurile oferite de Bezos, Gates și Al Gore. Hamburgerii cu carne falsă, precum şi alte alimente vor inunda anul acesta magazinele alimentare din SUA.
Conform Cnbc.com, sectorul alimentelor alternative a crescut în 2020, în SUA valoarea totală a pieței ajungând la 7 miliarde de dolari, potrivit Asociației pentru Alimente de origine vegetală (PBFA), un grup comercial format din peste 200 de companii-membre.
Companiile de frunte sunt Beyond Meat şi Impossible Foods, ele atacând puternic industria americană producătoare de alimente din carne, în valoare de 733 miliarde de dolari. Acest lucru i-a determinat pe Tyson Foods, Purdue, Hormel, Cargill și alți producători tradiționali de carne să lanseze propriile produse din această categorie.
Unele creșteri ale vânzărilor de carne alternativă au încetinit pe fondul pandemiei și al închiderii restaurantelor. O cercetare realizată recent preconizează că alimentele alternative la carne vor avea o cotă de piață de 60% din vânzările globale până în 2040.
La jumătatea lunii iunie 2021, „carnea” Beyond Meat s-a vândut cu 6,40 dolari pe kilogram, aducându-l mai aproape de prețul tradiţional al cărnii de vită de 5,26 dolari pe kilogram.
Nature’s Fynd a fost fondată în 2012 de Thomas Jonas și Mark Kozubal. Cu câțiva ani mai devreme, Kozubal a descoperit o ciupercă în izvoarele termale vulcanice din Parcul Național Yellowstone, bogată în proteine. Quorn, cu sediul în Marea Britanie, a fondată în 1985, şi își oferă şi ea produsele fără carne pe bază de ciuperci încă din 2002.
Acest tip de carne sintetică este reprezentativă pentru mișcarea de sustenabilitate alimentară, a cărei misiune este de a reduce amprenta de carbon a sistemelor alimentare globale, care generează 34% din emisiile de seră legate de schimbările climatice.
Nu este surprinzător că cea mai mare atracție pentru produsele din carne alternativă este în rândul consumatorilor mai tineri. 63% dintre consumatorii americani cu vârste cuprinse între 24 și 39 de ani consideră că nevoile lor nutriționale pot fi satisfăcute pe deplin cu o dietă pe bază de plante.