„Volkswagen Beetle” sau „Buburuza”, cum mai este ea cunoscută, a fost comandată pentru prima dată în 1938 de Adolf Hitler, care i-a cerut fondatorului Porsche, Ferdinand Porsche, să creeze o mașină accesibilă, dându-i numele de „Volkswagen”, care se traduce prin „mașină populară”. Această mașină trebuia să fie una accesibilă și practică, ce putea fi ușor de reparat și necesita întreținere minimă. După cel de-al doilea război mondial, producția de „Buburuze” a continuat, deoarece consumatorii căutau vehicule de zi cu zi, la prețuri accesibile.
„Buburuza” a fost extrem de populară în America de Nord între 1960 și 1965, dar, pe măsură ce modelele mai moderne au apărut pe piață, compania Volkswagen a înregistrat un declin masiv în vânzările sale. Chiar dacă vânzările s-au aflat în scădere, Beetle și-a păstrat o mulțime fidelă de fani. Până în 1972, Volkswagen a anunțat că a produs „Buburuza” cu numărul 15.007.034 – depășind oficial recordul pentru maşini, deținut de Ford Model T.
Prima generație de „Buburuze” a rămas în producție până în 2003, dar Volkswagen a introdus noi modele în 1997 și 2011 pentru a atrage o nouă generație care ar fi dorit să îmbrățișeze acest model clasic nostalgic.
„Buburuzele” originale au devenit populare în comunitatea mașinilor clasice. Chiar și modelele de epocă sunt accesibile, au piese ușor de găsit, sunt ușor de reparat și sunt plăcut de condus. Motorul se afla situat în spate, avea tracțiune pe spate şi era răcit cu aer. În 2019, Volkswagen a anunțat că va întrerupe modelul „Buburuza” după 81 de ani de producţie.