Şefa companiei Logitech vrea să creeze un „mouse etern”, care să fie închiriat (nu vândut) utilizatorilor, prin abonamente pe toată viaţa. Vă amintiţi de „nu vei deține nimic și vei fi fericit”?

Imagine: pixabay.com (Commons Creative – free)
Hanneke Faber, preşedintele companiei de computere și tehnologie Logitech, a anunțat un nou model de afaceri, prin perceperea clienților a unei taxe de abonament pentru utilizarea mouse-ului computerului, într-un plan pentru „reducerea emisiilor de carbon ale companiei”. Faber și-a detaliat planurile pentru ceea ce ea numește „un mouse pentru totdeauna” pe podcastul „The Verge’s Decoder”. Faber a fost director la companii precum Unilever și Procter & Gamble.
După ce precedentul preşedinte al Logitech a decis să demisioneze în 2023, Faber a subliniat necesitatea de a menține cursul de atingere a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon cu 50%: „Sunt foarte convinsă că trebuie să faci câteva schimbări dacă vrei să obții ceva, în cazul nostru – rezultate și mai bune, o creștere puțin mai rapidă, cu aceleași marje, și nu lipsit de importanță, să reducem amprenta de carbon cu 50%” a spus ea.
Preşedintele Logitech a dezvăluit că se lucrează la acest așa-numit „mouse pentru totdeauna”, care este mult mai bine construit și durează mai mult, dar clienții ar plăti pentru un abonament pentru a-l folosi, în loc să-l cumpere și să-l dețină.
Reporter: Am de gând să vă întreb foarte direct. Vă puteți imagina un mouse cu abonament?Faber: Posibil.Reporter: Și acesta ar fi mouse-ul pentru totdeauna?Faber: Da.Reporter: Așa că plătiți un abonament pentru actualizările software ale mouse-ului.Faber: Da, și nu trebuie să vă faceți niciodată griji pentru asta, căci nu este diferit de serviciile noastre de videoconferință de astăzi.Reporter: Dar este doar un mouse.Faber: Da, este un mouse.Reporter: Cred că consumatorii le-ar putea percepe ca fiind lucruri foarte diferite.Faber: Da, dar este un mouse superb. Gândește-te ca la un mouse încrustat cu diamante.

Vă aduceţi aminte de ce ni se spunea prin 2020 de către şeful Forumului Economic Mondial? Că „nu vei deține nimic și vei fi fericit” până în 2030? Cam asta este modelul de afaceri pe care marile companii vor să-l facă cu noi, oamenii obişnuiţi. Ei nu au treabă cu „emisiile de carbon”; este pur şi simplu o lăcomie. Aceste companii sunt atât de lacome, încât vor mai mulți bani din orice, inclusiv dintr-un mouse de computer. Aceasta este lumea în care trăim; și aceste companii își joacă rolul în acest sistem în care corporațiile și băncile controlează toți banii, produsele și serviciile.
În timp ce clienții pot fi obișnuiți să plătească un abonament pentru streaming de filme sau muzică, acum companiile de hardware încearcă să intre în tendință. HP a introdus în februarie 2024 un serviciu de abonament care le permite clienților să imprime 20 de pagini pe imprimantă, începând de la 6,99 USD pe lună.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Partners: FYTube , Filme Seriale Online , masini in rate