Chiar și până în anii 1800, ideea faptului că tuneluri subterane care traversează țări și chiar continente era una cunoscută. De exemplu, chiar dacă tunelurile au fost sigilate cu mult înainte, împăratul Napoleon părea să știe de „Eurotunelul” care lega Franța cu Anglia, cu sute de ani înainte ca noile șine de tren și autostrăzi subterane să fie construite. Dacă e adevărat, cine a clădit un asemenea tunel cu sute sau mii de ani în urmă între Franţa şi Anglia? Cu ce tehnologie avansată, mai ales că un asemenea tunel trebuia construit sub mare, pe o distanţă de 50 de km.
Priviţi imaginea din acest articol intitulată „Proiect francez pentru invazia Angliei în timpul lui Napoleon Bonaparte. 1801”. În ea se observă un tunel străvechi care ar lega Franţa de Anglia.
Construcția Eurotunelului sau Tunelul Mânecii dintre Franța și Anglia a început în 1988. Marea deschidere a avut loc pe 30 octombrie 1990. În acele zile existau zvonuri că constructorii foloseau un tunel antic deja existent pentru a construi noul lor tunel. Primul proiect de realizare a Eurotunelului a început în 1855, când inginerul francez Thome de Gaumont propune un tunel între Capul Gris-Nez (Pas-de-Calais) și Capul Eastwear, cu coșuri de aerisire în plină mare și o insulă artificială pe bancul Varnes, care ar fi adăpostit o gară maritimă.