La 25 mai 2003, un avion de linie Boeing 727-223, înmatriculat N844AA, a fost furat pe aeroportul Quatro de Fevereiro din Luanda (Angola), ceea ce a determinat o căutare intensivă la nivel mondial de către autorităţi. Totuşi, în ciuda tuturor eforturilor, nicio urmă a aeronavei nu a fost găsită vreodată. Aeronava Boeing fusese fabricată în 1975 și operată de American Airlines timp de 25 de ani, până în 2000. Ultimul proprietar al acesteia a fost o companie din Miami, numită Aerospace Sales & Leasing.
Pe 25 mai 2003, cu puțin timp înainte de apusul soarelui, se crede că doi bărbați – Ben C. Padilla și John M. Mutantu – s-au îmbarcat în avion. Padilla a fost pilot și inginer de zbor în SUA, în timp ce Mutantu era mecanic angajat din Republica Congo. Niciunul dintre bărbați nu era autorizat să piloteze un Boeing 727, ce avea nevoie de un membru suplimentar al echipajului pentru a fi pilotat. Un angajat al aeroportului a raportat că a văzut doar o persoană la bordul aeronavei în acel moment; alți oficiali din aeroport au declarat că doi bărbați s-au urcat în avion înainte de incident.
Aeronava a început să se mişte pe pistă fără a comunica cu turnul de control. A fost manevrat în mod neregulat și a intrat pe o pistă fără autorizație. Controlorii aerieni au încercat să ia legătura, dar nu a primit niciun răspuns. Fără lumini, aeronava a decolat, îndreptându-se spre sud-vest, peste Oceanul Atlantic, înainte de a dispărea. Înainte de incident, aeronava a fost umplută cu 53 de tone de combustibil, oferindu-i o autonomie de aproximativ 2.400 de kilometri. Nici aeronava, nici cei doi bărbați nu au fost văzuţi de atunci și nu au fost găsite resturi din aeronavă.
Sora lui Padilla, Benita Padilla-Kirkland, a declarat în 2004 că familia ei bănuia că el a zburat cu avionul și se temea că ulterior s-a prăbușit undeva în Africa sau ar fi fost reținut împotriva voinței sale, o teorie împărtășită de președintele Aerospace Sales & Leasing, Maury Joseph, care examinase avionul cu două săptămâni înainte de dispariție.
În iulie 2003, a fost raportată o posibilă observare a aeronavei dispărute în Conakry, Guineea, dar s-a dovedit ceva fals. Un articol amplu publicat în revista „Air & Space/Smithsonian” în septembrie 2010 nu a reușit să tragă nicio concluzie cu privire la soarta aeronavei, în ciuda cercetărilor și a interviurilor cu persoane care cunoşteau detalii despre dispariție.
Sursa: articolul „The 727 That Vanished” / smithsonianmag.com