Este foarte interesant ca „diavolul” povestit in atatea cronici din Evul Mediu se aseamana foarte mult cu „extraterestrii” descrisi de diversi martori în relatarile din ultimele decenii. Sa vedem cateva descrieri din ambele timpuri…
1) In tratatul de demonologie al francezului Jean Bodin, este descris un demon care se numea Xafan – o creatura macrocefala si cu bratele lungi, un precursor al „omuletilor cenusii” de azi.
2) Intr-un proces mai vechi al Inchizitiei, este descris un demon cu mai multe coarne, asemanator cu creatura „chupacabras” (un fel de omulet cenusiu, cu chip de monstru, semnalat de mai multi martori in America Centrala si de Sud; numele sau inseamna „cel-ce-suge-sangele-caprelor”, pentru ca ar mutila, chipurile, ovine si alte animale.
3) Alti „diavoli” se mai pot intalni in cronicile din Europa de Nord si care relateaza despre niste creaturi cu chip omenesc, dar cu pielea foarte neagra si avand unul sau ambele picioare cu copita despicata; daca urmarim cuvant cu cuvant acele relatari aflam ca aceste creaturi coborau dintr-un „nor negru” (un OZN?) si „dantuiau” calcand in picioare totul. Ele dantuiau prin lanurile de grau, ca dovada a trecerii pe acolo a acelor creaturi, realizand niste figuri stranii in forma de cerc (fiind vorba aici, de fenomenul modern al desenelor in lanurile cu cereale). Iar acolo pe unde treceau acele creaturi, dispareau vacile (asa ca in cazul disparitiilor si mutilarilor de animale din zilele noastre); iar de multe ori aceste creaturi patrundeau si in dormitoarele unor barbati si femei si faceau amor.
4) In anul 1239, la Mont-Aime, in apropiere de Chalon-sur- Marne, in Franta, au fost arsi, intr-o singura zi, 183 de eretici catari; o femeie a recunoscut ca zburase pana la Milano, in Vinerea Mare, ca sa-i serveasca la masa pe catari si ca il lasase pe barbatul ei in grija unui demon care o intruchipa pe ea. S-a folosit de vreun OZN?
5) In anul 1664, Elizabeth Stile spunea ca avea un diavol in trup, un diavol „servitor” (adica pazitor) ce avea infatisarea unui motan negru cu numele de Robin. Iar Ales Hunt din Essex a spus, in anul 1582, ca sora sa avea doua spirite infernale si unul se numea Tom, iar celalalt Robbyn. Iar suedeza Isobel Adams din Pittenweem (1670) se intalnea cu un „barbat invesmantat in negru” care isi facea aparitia deseori in casa unei prietene de a ei, Beatie Lang. Si Elizabethei Knap din Groton, America, diavolul i se infatisase (in anul 1671) in chip de batran, in timp ce lui James Lindsay ii aparea in fata patului, asa ca in cazurile de rapiri savarsite de OZN-uri.
6) In anul 1576, Bessie Dunlop din Lyne, Scotia, l-a descris pe demon ca fiind „un batran distins, cu barba carunta si purtand o bereta neagra tuguiata in partea din fata si latita in partea dinapoi” (acel soi de acoperamant al capului se regaseste, in mod ciudat, si in cazurile de rapiri efectuate de OZN-uri, asa ca in cazul sotilor americani Barney si Betty Hill, rapiti in anul 1961, si care au relatat faptul ca omuletii cenusii aveau pe cap o bereta ciudata). In cazul din Scotia, din anul 1576, creatura aceea spunea ca se numea Thom Reid.
7) In anul 1664, o vrajitoare din Yorkshire, Alice Hudson, a spus ca diavolul „i-a aparut cu infatisarea unui barbat negru, calare pe un cal negru si avand acea creatura copitele picioarelor despicate”. „Un barbat urat si negru” – asa l-a descris Jonet Kerr din Edimburgh in anul 1661. „Un om rau, negru de tot si cu picioare cu copite despicate” – asa il descria Issobell Gowdie (Auldearne, 1662). Iar Digna Robert, din Belgia, intalnise in anul 1565 doua asemenea creaturi: acestea purtau fiecare un soi de cazaca neagra si spuneau ca se numesc Barrebon si Crebas.
8 ) Anna Maria de Georgel, judecata la Toulouse in secolul al XlV-lea, a spus ca diavolul se apropiase de ea intr-o dimineata in timp ce, singura fiind, spala rufele undeva in apropiere de Puech- David: „L-am vazut venind inspre mine, asa pe firul apei; era un barbat de statura uriasa, cu pielea foarte neagra, cu ochii ca niste carbuni aprinsi si mi-a suflat in gura”. Helen Casso din Edimburgh (1661) l-a vazut pe diavol in timp ce strangea niste nuiele dintr- o vie (si tot intr-o vie un umanoid s-a apropiat de un taran din Lirio di Pavia in anul 1993).
9) In procesele verbale italiene din Evul Mediu, diavolul era descris adeseori drept o fiinta paroasa (si un lucru ciudat este acela ca in tipologia UFO exista un umanoid paros asemanator lui Yeti).