Bisericile catolice, ortodoxe si marea majoritate a bisericilor protestante invata ca Iisus a coborat in taramul mortilor in Sfanta Sambata pentru a salva sufletele drepte, cum ar fi cele ale patriarhilor evrei care a murit inainte de rastignire. Dar unii protestanti (de exemplu, neocalvinistii) spun ca nu exista suficiente dovezi ca Iisus ar fi coborat in acest taram al mortilor, iar cuvintele lui Iisus ar contrazice-o.
Evreii din acea perioada credeau ca toate sufletele se duc dupa moarte intr-o lume intunecata si tacuta, numita „Locuinta mortilor” (Sheol). Pentru a sublinia faptul ca Iisus a murit cu adevarat, iar Invierea Sa nu a fost niciun truc, apostolii ar fi insistat ca El s-a aflat in Sheol, crede Robert Krieg, profesor de teologie la Universitatea din Notre Dame. „Credinta in coborarea in Sheol era larg raspandita in Biserica timpurie„, spune Martin Connell, profesor de teologie la Seminarul de Teologie „Sf.Ioan” din Collegeville, Minnessota (SUA).
Dar Biblia ne divulga putin despre perioada dintre moartea si invierea lui Iisus. Cele mai citate sunt versetele din 1 Petru 3:18-20: „Pentru ca si Hristos a suferit odata moartea pentru pacatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepti, ca sa ne aduca pe noi la Dumnezeu, omorat fiind cu trupul, dar viu facut cu duhul, Cu care S-a coborat si a propovaduit si duhurilor tinute in inchisoare, Care fusesera neascultatoare altadata, cand indelunga-rabdare a lui Dumnezeu astepta, in zilele lui Noe, si se pregatea corabia in care putine suflete, adica opt, s-au mantuit prin apa.”
Sf. Augustin, unul dintre cei mai mari teologi crestini, credea insa ca aceste versete ale lui Petru au un caracter mai mult alegoric decat istoric. Astfel, el crede ca Iisus ar fi vorbit „in spirit”, sufletelor moarte, si nu direct cu ei in iad.
Dar, pentru Biserica Ortodoxa, coborarea lui Iisus in iad dupa moartea Sa si pana la Inviere este un lucru cert, fiind reprezentata in multe din icoanele care impodobesc bisericile ortodoxe.