Multe texte vechi se refera la taramuri „magice” si „mitice”, ceea ce este fascinant, mai ales cand va ganditi la cat de multe scrieri din vechiul budism, din filozofia vedica sau alte traditii orientale sunt confirmate de stiinta moderna. Fizica cuantica, in special, a castigat foarte mult in popularitate in ultima perioada. Un exemplu minunat legat de fizica cuantica este constiinta umana si existenta altor taramuri. Poate ca acesta este motivul pentru care unele idei ale fizicianului Nikola Tesla au fost influentate de vechea filozofie orientala. Nu multi oameni stiu acest lucru, dar majoritatea oamenilor nostri de stiinta au fost mistici, inclusiv Issac Newton, care a studiat alchimia, printre alte subiecte.
Tocmai de aceea nu ar trebui sa respingem alte cunostinte posibile care raman ascunse in textele vechi, mai ales atunci cand dovezile dovedesc din ce in ce mai mult legatura dintre intelepciunea antica si cunoasterea moderna.
Mai multe texte vechi din diferite traditii mentioneaza fiinte din „alta lume” care exista in interiorul nostru. O astfel de lume, la care fac referire traditiile hinduse si tibetane, este Shambala, care este o imparatie ascunsa, un loc pe care nu il intelegem si este greu de gasit. De aceea, Shambala este simbolizata ca o floare de lotus cu opt petale, care este un simbol al chakrei inimii.
Edwin Bernbaum este doctor, lector, scriitor, alpinist, fiind specializat in mitologie comparativa si religie. In cartea sa „Calea spre Shambala”, el spune ca Shambala este atat un loc fizic existent pe planeta noastra, dar si un loc spiritual, chiar supranatural, despre care multi cred ca exista intr-o alta dimensiune.
Michael Wood, jurnalist BBC, care a facut o serie de cercetari pe aceasta tema, descrie Shambala ca pe un regat pierdut undeva in Himalaya, si scrie despre modul in care numele Shambala apare pentru prima data intr-un text cunoscut de „Kalachakra Tantra”. Aceasta doctrina Kalachakra apartine celui mai inalt nivel de invatatura budista Mahayana. El scrie ca, in Shambala, poporul traieste in pace si armonie si ca este credincios principiilor budiste. In acest taram, razboiul, suferinta si durerea sunt complet necunoscute.