Pe 14 aprilie 1912, a avut loc una dintre cele mai mari tragedii din istoria umanităţii: scufundarea în Oceanul Atlantic a vasului „Titanic”, tragedie care s-a soldat cu moartea a 1514 persoane. În 2010, scriam acest articol – O ipoteză şocantă: Scufundarea Titanicului, opera iezuiţilor, cu scopul de a crea Federal Reserve Bank? – în care mă întrebam dacă nu cumva Titanicul a fost scufundat pentru crearea băncii centrale americane, Federal Reserve. Acum însă, în acest articol, vă prezint o altă teorie a conspiraţiei cu privire la „Titanic”, teorie care nu-mi aparţine, dar n-ar fi rău să v-o prezint.
Voi puncta elementele esenţiale din această teorie, ce este însoţită cu mai multe fotografii explicative:
– Între 1908 şi 1912, au fost construite 2 mari nave de transport de lux: Olympic şi Titanic. Ambele erau aproape identice, existând puţine diferenţe între ele.
– „Titanic” a început călătoria sa pe 10 aprilie 1912, de la Southampton (Marea Britanie) către New York (SUA). Între timp, mai exista un vas de călători asemănător Titanicului, Olympic, care mergea în direcția opusă, plecând din New York pe 13 aprilie 1912 către Marea Britanie. Sau, cel puţin aceasta este povestea oficială.
– Cu toate acestea, potrivit reclamelor plasate în ziare până la 14 martie 1912, Olympic era programată să plece din New York pe 6 aprilie 1912. Deoarece călătoria peste Atlantic dura o săptămână, Olympic nu putea pleca din New York, din nou, mai devreme de 20 aprilie (dacă pleca din 6 aprilie). Însă, începând cu 14 martie 1912, reclamele companiei „White Star Line” spuneau că Olympic va pleca din New York pe 13 aprilie. De ce s-a schimbat data? E posibil ca să aibă legătura cu evenimentele programate pentru Titanic pe 14 și 15 aprilie?
Chiar a fost scufundat Titanicul de un iceberg?
– Trebuie reţinut faptul că traseul Titanicului era la sud de câmpurile de gheață şi nimeni nu a văzut aisberguri. Totodată, nimeni nu a simțit o coliziune cu vreun aisberg. Pasagerii unei nave care lovește un aisberg cu o forță suficientă pentru a-i tăia fundul transversal, pur şi simplu s-ar izbi de pereţi cu violenţă.
– A nu se uita că Titanicul era echipat cu sonare sofisticate, capabile să detecteze și să avertizeze obstacole plutitoare în calea sa, cum ar fi aisbergurile. Și, chiar dacă s-ar fi lovit de un aisberg, nu s-ar fi scufundat în trei ore.
– Dar, dacă nu a lovit un aisberg, atunci cum s-a scufundat Titanicul? A fost o bombă? O torpilă?
Titanic = Olympic?
– Dar, dacă Titanicul nu s-a scufundat deloc? Dacă pur și simplu s-a întors și a devenit Olympic? Dacă Titanicul era Olimpyc? Două nume, o singur navă!
– Aşa cum se observă şi din harta de mai jos, Titanicul (linia roșie) pleacă din Anglia spre America Nord, până când ajunge un loc îndepărtat în Atlanticul de Nord. Apoi, nava inversează cursul și navighează înapoi în Anglia ca Olympic (linia verde). Linia verde punctată este Olympicul-fantomă a cărei rută fictivă este concepută pentru a oferi un alibi pentru navă.
– Conform naraţiunii oficiale, Olympic se afla la circa 900 de km distanţă faţă de Titanic, când a primit mesajul SOS. Olympic s-a deplasat cu toată viteza spre Titanic, dar ulterior a primit mesaj de la o altă navă care a ajuns la locul dezastrului, „Carpathia”, că nu mai are rost să vină într-acolo, întrucât s-a salvat ce s-a putut din vieţile omeneşti, iar supravieţuitorii care ar vedea Olympic atât de asemănător cu Titanicul scufundat, ar avea o stare de stres şi mai mare.
– Pe Olympic a fost impusă o cenzură radio, pentru a preveni zvonurile nefondate. Pasagerii de pe Titanic au mărturisit că Smith, căpitanul vasului, a fost văzut ultima dată stând pe punte, dar, în loc să se coboare cu nava, el părea mai degrabă să se întoarcă cu nava.
– Fotografiile celor două nave (Titanic și Olympic) în construcție la șantierul naval al lui Harland și Wolff arată o navă vopsită în culoarea închisă (Titanic ) și o navă vopsită în alb. Se spune că a doua navă este Olympic, dar pare mai degrabă nava Brittanic. „Britannic” a fost al treilea și cel mai mare vas din trio-ul de nave-gigant al companiei White Star Line, navă soră cu Titanic și Olympic.
– Mai există o a doua fotografie una lângă alta, despre care se spune că înfățișează Olympic și Titanic stând împreună în apă, lângă un doc, dar dacă vă uiți cu atenție, v-aţi da seama că fotografia ar putea fi un fals. S-ar putea să observați o „barcă-fantomă” și reflexii aberante de-a lungul carenei Titanicului (partea dreaptă, se presupune), precum şi abateri serioase de perspectivă, rezultate din amalgamul de imagini sursă. Gândiți-vă de ce o imagine care prezintă Titanic și Olympic împreună ar trebui să fie falsificată?
– O să spuneţi Titanic și Olympic nu puteau fi aceeași navă pentru că nu erau complet identice. Da, e adevărat că Titanicul avea ferestre pe puntea promenadei, pe când Olympic nu avea. Olympic a avut mai târziu ferestre instalate pe puntea de promenadă (conform articolului de știri din august 1911 – mai jos). Acest lucru a făcut parte din tranziția sa către Titanic, care a avut loc la câteva luni după ce Olympic a început să traverseze Atlanticul.
– Apropo, Olympic a plecat din Belfast pe 31 mai 1911 spre Liverpool, prima etapă a călătoriei sale inaugurale. În mod interesant, Titanic a fost lansat pe 31 mai 1911 (aceeași dată!) la Belfast. Coincidență ciudată.
– Aşadar… Titanic/Olympic (căpitanul Smith) pleacă din Anglia, ca Titanic, cu mii de pasageri la bord. În același timp, Olympicul-fantomă (căpitan Haddock) pornește din New York cu destinația Anglia.
– În mijlocul Atlanticului, Titanicul este oprit. Știți povestea: „Ne-am lovit de un aisberg. Urcaţi-vă în bărcile de salvare”.
– Oamenii normali (care nu ştiu nimic ce se întâmplă) se urcă în bărcile de salvare și încearcă să se îndepărteze cât mai mult de Titanic/Olympic, temându-se să nu fie luaţi de vârtejurile în urma răsturnării navei; unii, îşi răstoarnă bărcile de salvare şi se îneacă. Anumiți pasageri de pe Titanic/Olympic sunt uciși, aruncați în ocean. Conspiratorii care vor să-și falsifice moartea urcă pe puntea superioară a lui Titanic/Olympic.
– Pasagerii obișnuiți care au fost salvaţi nu știau sigur dacă Titanicul s-a scufundat sau nu, dar echipajul a spus că se scufundă, au văzut rachetele de avarie, au văzut că oamenii bogați nu erau lăsați în bărcile de salvare.
– Titanic / Olympic se întoarce în Anglia ca şi Olympic.
– După ce și-a încheiat călătoria în Europa, Olympic nu reușește să plece pentru călătoria sa de înapoiere către New York, din cauza unor ridicole obiecții sindicale. Probabil că această întârziere a fost realizată pentru a permite navei să se ascundă de identitatea sa ca Titanic cât mai bine posibil. (E posibil ca liderii sindicali să fi jucat un rol cheie în această conspirație criminală.)
– Care a fost scopul unei astfel de farse? Povestea scufundării navei Titanic este una dintre puținele modalități plauzibile de a elimina simultan mai multe persoane de profil înalt, fără a atrage multe suspiciuni. Existau în acele timpuri o serie de oameni bogaţi şi puternici care ar fi putut bloca crearea băncii centrale Federal Reserve; de aceea, era necesar ca puterea şi bogăţiile lor să le fie luate din mâinile lor. Ei ar fi trebuit să fie distruşi prin mijloace pe care nimeni să nu le suspecteze vreodată c-ar fi vorba de nişte crime. Aşa că Titanic/Olympic era vehiculul perfect pentru uciderea celor care se împotriveau creării lui Federal Reserve. Cine credeţi că se aflau pe nava Titanic? Trei dintre cei mai bogaţi şi mai importanţi oameni ai momentului: Benjamin Guggenheim, Isador Strauss şi John Jacob Astor. Benjamin Guggenheim (1865-1912) a fost un mare om de afaceri american; Isador Strauss (1845-1912), proprietarul celebrelor magazine Macy, iar John Jacob Astor (1864-1912) era probabil cel mai bogat om al timpurilor sale.
P.S. Să fie această teorie adevărată sau e încă o ipoteză falsă privind Titanicul? Totuşi, este o mare problemă cu această teorie – ea nu explică de ce au fost găsite rămăşiţele navei Titanic pe fundul Oceanului Atlantic…