În Geneza 6:1-8 citim despre „Fiii lui Dumnezeu”: „1. Iar după ce au început a se înmulţi oamenii pe pământ şi li s-au născut fiice, 2. Fiii lui Dumnezeu, văzând că fiicele oamenilor sunt frumoase, şi-au ales dintre ele soţii, care pe cine a voit”.
Cine erau de fapt „Fiii lui Dumnezeu?” Unii spun că erau „îngeri căzuți”. Cu toate acestea, pentru a avea copii, trebuie să fi fost ființe sexuale, iar îngerii nu sunt. Din Matei 22:30 putem concluziona că nu sunt nici bărbați, nici femei: „Căci la înviere, nici nu se însoară, nici nu se mărită, ci sunt ca îngerii lui Dumnezeu în cer”. Mai mult, dacă judecata Potopului ar fi fost împotriva „fiilor lui Dumnezeu” și ei ar fi fost îngeri, ei ar fi scăpat de ea, deoarece sunt ființe spirituale.
O altă interpretare este aceea că ei erau fiii lui Set, linia evlavioasă. Ar putea fi așa? Ar putea linia evlavioasă să devină atât de total coruptă încât ei să fie responsabili pentru Potop? Este greu de imaginat că credincioșii devin atât de corupți.
A treia posibilitate este aceea a interpretării rabinice evreiești. Este aceea că „fiii lui Dumnezeu” erau conducători sau prinți. Doar poate că o combinație între prima și a treia explicaţie este mai aproape de adevăr. Adică, „fiii lui Dumnezeu” pot fi conducători stăpâniți de demoni!
În 1962, Meredith Kline a sugerat o nouă interpretare în „The Westminster Theological Journal”. Teza lui era aceea că „fiii lui Dumnezeu” erau regi „divini” tiranici, precum cei pe care îi cunoaștem din vremuri istorice în Orientul Apropiat antic. Dacă Kline are dreptate, atunci referirea din Geneza 6 poate fi la oameni adevărați (conducători) care vin pe scena istoriei cu pretenții false la divinitate, sfidând autoritatea lui Dumnezeu. Ei și-au stabilit propria autoritate ca șefi supremi al unui sistem religio-politic fabricat; apoi își țineau supușii în întuneric spiritual grosolan și în sclavie fizică abjectă. Fiecare rege, în orașul său-stat (în vremurile istorice) pretindea că este „fiul lui Dumnezeu”. Cu alte cuvinte, el era reprezentantul autoproclamat al Domnului pe pământ.