Tetragrama sau numele lui Dumnezeu alcatuit din patru litere este simbolul aranjat ca un „tetractys” in interiorul inimii rasturnate a omului. Dedesubt este aratat cum numele lui Iehova se transforma in Jehoshua prin adaugarea literei ebraice „Shin”. Desenul luat ca un intreg reprezinta tronul lui Dumnezeu si ierarhiile sale, asa cum se afla ele in inima omului. In prima sa carte din ciclul „Libri apologetici”, Jakob Böhme descrie dupa cum urmeaza semnificatia simbolului:
„Caci noi oamenii avem o Carte in comun care vorbeste despre Dumnezeu. Fiecare o poarta in sine insusi, deoarece reprezinta numele inestimabil al lui Dumnezeu. Literele sale reprezinta flacarile iubirii Sale, pe care El ne-a dezvaluit o prin numele inestimabil al lui Isus. Cititi aceste litere in inima dumneavoastra si veti avea suficiente carti. Toate scrierile copiilor lui Dumnezeu te indruma spre aceeasi Carte caci acolo se afla ascunse comorile intelepciunii. Aceasta Carte este Hristos, care se gaseste in noi toti.
Prin urmare trebuie sa spunem ca partea de sus sau de deasupra este de fapt in centru, in timp ce celelalte doua parti (despre care se spune ca se afla deasupra si dedesubt) se afla in realitate dedesubt. Toate aceste lucruri se simplifica si mai mult daca cititorul interpreteaza cuvantul „deasupra” ca indicand vecinatatea cu sursa si „dedesubt” ca sugerand distanta fata de sursa, sursa fiind situata in centru, iar distanta relativa fiind reprezentata de diversele puncte de-a lungul razelor care merg din centru pana la circumferinta cercului. Din punct de vedere filosofic si teologic, termenul „sus” poate fi interpretat ca in drum spre centru iar cuvantul „jos” poate simboliza drumul spre circumferinta. Centrul reprezinta spiritul iar circumferinta reprezinta materia. Prin urmare, „sus” simbolizeaza drumul spre spiritualitate iar „jos” sugereaza drumul spre materialitate. Cel de-al doilea concept este reprezentat partial prin varful unui con care, atunci cand este privit de sus, este vazut ca un punct din centrul circumferintei formata de baza conului.
Aceste trei centre universale, cel de deasupra, cel dedesubt si cel care reprezinta veriga care le uneste, reprezinta cele trei aspecte ale Soarelui sau centrele sale de stralucire. Si acestea au analogii in cele trei centre din corpul omenesc, corp care este o creatie a Demiurgului, la fel ca universul fizic.